Gumb išči|

Zapri iskalnik

Sprejeta je občinska celostna prometna strategija za naslednje 7-letno obdobje

21. 3. 2025 • Sporočila za javnost

OCPS_WEB naslovka_landscape_brez napisa

Občinski svet Občine Sevnica je na svoji 22. redni seji, ki je potekala v sredo, 19. marca, potrdila predlog novega sedemletnega strateškega dokumenta o celostnem upravljanju prometa na območju občine. Občinsko celostno prometno strategijo (OCPS) občine Sevnica je strokovno zasnovalo in pripravilo podjetje Savaprojekt d. o. o. iz Krškega.

Strategija ne služi zgolj kot podlaga za prijavo na razpise za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti, temveč ima tudi širši cilj spremembe potovalnih navad prebivalcev ter izboljšanja pogojev za hojo, kolesarjenje in javni prevoz z namenom zmanjšanja uporabe motornih vozil.

Priprava strategije je potekala v skladu z metodologijo, ki jo je kot sofinancer projekta predpisalo Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo. Izvedenih je bilo več kot 70 aktivnosti in 30 dogodkov, pri čemer je bilo pripravljenih 58 gradiv, izvedeni sta bili tudi dve strokovni presoji kakovosti, ki jih je izvedel dr. Aljaž Plevnik, strokovni raziskovalni svetnik na Urbanističnem inštitutu Republike Slovenije. V sklopu priprave strategije so bile v Sevnici, Krmelju in Boštanju organizirane javne razprave in delavnice, občina pa je preko obrazcev zbirala pobude občanov, katerih obseg presega 21 strani in so sestavni del končnega dokumenta. Še vedno je na ogled ulična razstava pri Železniški postaji Sevnica, katere namen je osveščanje o prometni strategiji.

V okviru priprave dokumenta so bile izvedene ankete o potovalnih navadah šolarjev in zaposlenih pri petih večjih delodajalcih v občini, prav tako je bilo izvedeno štetje prometa.

Ključne ugotovitve analize stanja

  • Uporaba avtomobilov: Več kot 80 % vseh poti v občini Sevnica je opravljenih z osebnim avtomobilom, pri čemer povprečna zasedenost vozila znaša le 1,3 potnika. Število registriranih avtomobilov se je od leta 2017 povečalo za 10 %, kar sledi vseslovenskemu trendu.
  • Nizek delež hoje in kolesarjenja: Po anketah manj kot 15 % otrok prihaja v šolo peš, podatki občine pa kažejo še nižji delež. 46 % otrok v šolo pripeljejo starši, kljub temu da občina zagotavlja šolske prevoze.
  • Prevoz na delo: 90 % zaposlenih uporablja avtomobil za prihod na delo, javni prevoz pa le 2 % anketiranih.
  • Razpršena poselitev: 75 % prebivalcev živi izven občinskega središča, kar otežuje vzpostavitev učinkovitih trajnostnih prometnih rešitev.
  • Povečanje deleža starejših: Število prebivalcev, starejših od 65 let, se je od leta 2017 povečalo za 21 %, kar pomeni, da četrtino občanov že predstavljajo starejši prebivalci.
  • Povečanje delovnih migracij: Število delovnih migrantov, ki prihajajo v občino Sevnica, se je povečalo za 30 %, medtem ko je število tistih, ki iz občine odhajajo na delo drugam, naraslo le za 3 %. To kaže na pozitivne gospodarske trende, hkrati pa prinaša večje prometne izzive.
  • Neustrezna frekvenca javnega prevoza: Razmestitev avtobusnih postajališč je primerna, vendar analiza kaže na pomanjkljivo pogostost voženj.

Določitev vizije in ciljev

Na podlagi posodobljenih analiz je bila pregledana in nadgrajena vizija trajnostne mobilnosti v občini Sevnica. V skladu z vizijo bo občina krepila razvoj družbenega življenja in gospodarstva, zagotavljala dostopnost za vse prebivalce z minimalnimi vplivi na okolje ter zagotavljala varnost v prometu s poudarkom na trajnostnih oblikah mobilnosti.

Na podlagi nacionalnih ciljev, ki jih je določilo ministrstvo, so bile oblikovane tri prednostne prioritete:

  1. Večja varnost vseh udeležencev v prometu.
  2. Dostopnost prometnega sistema za vse.
  3. Boljša povezanost naselij s središčem občine.

Za vsako prioriteto so bile določene ciljne vrednosti in kazalniki, preko katerih bo občina spremljala izvajanje strategije in v skladu z zakonodajo letno ali bienalno poročala ministrstvu. Eden od ključnih ciljev je zmanjšanje števila prometnih nesreč, v katerih so udeleženi pešci in kolesarji, za 20 % do leta 2031.

Akcijski načrt in ključni ukrepi

Celostna prometna strategija temelji na petih stebernih ukrepih:

  1. Celostno prometno načrtovanje.
  2. Hoja.
  3. Kolesarjenje.
  4. Javni prevoz.
  5. Optimizacija motornega prometa.

Celostno prometno načrtovanje

  • Spremljanje učinkov strategije in izvajanje ukrepov,
  • prilagoditev prostorskih aktov trajnostni mobilnosti,
  • priprava mobilnostnih načrtov za večje zaposlovalce,
  • izvajanje ozaveščevalnih akcij in nagradnih programov za spodbujanje trajnostne mobilnosti,
  • sodelovanje v evropskih in nacionalnih projektih.

Hoja in kolesarjenje

  • Ureditev manjkajočih površin za pešce in kolesarje,
  • povečanje privlačnosti in udobnosti pešpoti,
  • vzpostavitev infrastrukture za digitalno spodbujanje hoje in kolesarjenja,
  • razširitev sistema izposoje koles in postavitev dodatne podporne infrastrukture.

Javni prevoz

  • Povečanje frekvence avtobusnih prevozov in uskladitev voznih redov,
  • posodobitev in gradnja avtobusnih postajališč,
  • razvoj prevozov na klic,
  • digitalizacija storitev javnega prevoza,
  • spodbujanje uporabe alternativnih goriv.

Optimizacija motornega prometa

  • ukrepi za umirjanje in omejevanje prometa,
  • gradnja infrastrukture za povečanje varnosti,
  • upravljanje mirujočega prometa,
  • spodbujanje uporabe alternativnih goriv.

S celostnim pristopom, ki vključuje tako infrastrukturne kot družbene ukrepe, bo Občina Sevnica izboljšala pogoje za trajnostno mobilnost ter zagotovila boljšo prometno povezanost in varnost za vse prebivalce. Poglavitni cilj strategije je spodbujanje sprememb in postopno izboljševanje obstoječih navad predvsem takrat, ko je krajše razdalje možno opraviti peš ali s kolesom.

kuvertaNaroči se na e-novice