Skupna kmetijska politika - trajnostno prijazna: Razpis za najboljše v ekološkem sektorju
Evropska unija letos že tretjič razpisuje prijavo za nagrade za najbolj inovativne pridelovalce in ustvarjalce v celotni ekološki vrednostni verigi. Organizatorji izbora so Evropska komisija, Evropski ekonomsko-socialni odbor, Evropski odbor regij, COPA-COGECA in IFOAM Organics Europe.
Razpis je odprt od 4. marca do 12. maja. Izbor poteka v sedmih kategorijah, podeljenih pa bo osem nagrad: za najboljšega ekološkega kmeta in kmetico, najboljše eko mesto, eko regijo, eko območje, najboljšo eko restavracijo in distributerja. Za vsako od kategorij so izbrani trije najboljši projekti. Lani je bilo v izboru v finalu skoraj 100 prijav iz vse Evrope, od tega več srednjeevropskih in baltskih držav. Izbor najboljših bo opravljen junija, podelitev nagrad v Bruslju pa 23. septembra, na dan ekološke pridelave v EU.
Nagrade za ekološko pridelavo so bile prvič podeljene leta 2022, z njimi pa želi EU pospešiti in osveščati o pomenu ekološkega kmetijstva in hrane. Komisija je namreč opredelila kot cilj, da bo do leta 2030 četrtina kmetijskih zemljišč v EU namenjenih ekološkemu kmetovanju in da se bo znatno povečalo ekološko ribogojstvo.
Lani smo imeli med finalisti tudi dva slovenska predstavnika: ekološko kmetijo Kukenberger iz Trebnjega s predelavo mleka v kategoriji za manjše predelovalne obrate ter Biohotel St. Danijel iz Štanjela na Krasu v kategoriji restavracij.
Vsebine v okviru projekta Skupna kmetijska politika – trajnostno prijazna (SKPTP) pripravlja Kmečki glas. Projekt SKPTP si prizadeva za ozaveščanje vseh državljanov o ukrepih, ki jih prinaša Skupna kmetijska politika (SKP), predvsem na področju trajnostnega kmetijstva. Ti ukrepi vključujejo doseganje okoljskih ciljev s spodbujanjem ekonomičnosti in konkurenčnosti slovenskega kmetijstva ter ozaveščanje mestnega prebivalstva o strategiji »od vil do vilic«. Zahvaljujoč skupni kmetijski politiki se je odnos pridelovalcev in rejcev do trajnostnega kmetijstva v zadnjem obdobju izboljšal. Poleg tega se trajnostna naravnanost vse bolj uveljavlja tudi v vsakdanjem življenju potrošnikov.